Dag 3 - din bakgrund

Dethär är min bakgrundsbild på datorn...
Hahah nej jag skoja.. Nu ska jag vara lite seriös, nu har ju redan fått läsa lite hästbakgrund i inläggen om Barney och Arrac men nu ska jag berätta lite mer om mig :)
 
Jag föddes i solna den 16e Januari 1991. Det var på mina äldre systrars (dom är tvillingar) femårsdag så vi alla är födda samma datum fast 5år imellan.

Som liten var jag världens bästa barn.. Nejmen haha, jag var tyst och gullliiig. Gillade inte välling, inte napp och var ett riktigt plåster på mina föräldrar.
 
Jag gick på dagis en sekund från mitt hus och när jag började skolan började jag med nästan alla mina dagiskompisar i skytteholmsskolan.
Där gick jag från 6års till 9an och i slutet av grundskolan blev jag något skoltrött och orkade inte riktigt bry mig om mina betyg eller vilket gymnasium jag skulle hamna på.

När det sen var dags att börja gymnasiet gick jag hela sommaren och trodde jag skulle hamna på solna gymnasium då jag inte kom in på några av mina val. Jag var förbannad på mig själv att jag inte ansträngt mig mer och sökt fler än 3skolor, haha.
Men två veckor innan skolstart fick jag ett brev om att jag fått et reservplats på samgymnasiet i jakobsberg, bild och formgiving. Jag blev asglad och undrade hur fan jag kom in med tanke på att jag hade hälften av intagningspoängen och ahd einte gjort något intagningsprov.

Detta visade sig snabbt vara för mycket för mig och efter två år med tillochfrån skyhög frånvaro bestämde jag mig för att börja om från början, på en ny linje och en ny skola.

Jag började om från 1an i Löfströms gymnasium med Elitidrott som inriktning. Jag kravlade mig till skolan ett fåtal gånger och inte ens ett gick jag klart då jag inte trivdes alls i den skolan. Varken med lärare, elever eller skolan överhuvudtaget.

Jag började såklart jobba på McDonalds. Inte mycket annat att göra då jag inte har någon utbildning. Måste säga att tillochfrån var det ett så sinnessjukt roligt jobb. Bara en massa roliga människor och alltid fanns det något att göra.

Jag slutade på McDonalds då jag blev erbujden att jobba på Nordsjö en längre tid över sommaren där jag också fick bättre betalt. Men det var bara över sommaren så efter sommanr var jag arbetslös... kuljul. Jag fick komma tillbaka och hjälpa till lite då och då men annars så gick jag arbetslös ända till nästa sommar då jag fick sommarjobb igen.

Och så har jag det nu. Inte ens jobb på Mcdonalds lyckas jag få, haha. It sucks 2 be me.

Aa de var väl lite av min skol/jobbtid, nu till något helt annat, hehe.

Ungefär samtidigt som jag började på Mcdonalds så flyttade jag och min pojkvän ihop med hans kompis i en ville på Lidingö. Där levde vi livet i lite mer än 2år och jag trivdes riktigt bra.
 
Nu i december flyttade jag och min pojkvän till en lägenhet i Tensta och här bor vi nu.. har precis fått några rum nymålade och snart blir det ornding på stället.
Trivs sjukt bra här och hoppas vi bor kvar här länge :)
 

Kommentarer:

1 Michelle Helenius:

SV; Tack så mycket! Kul att du är med i tävlingen ;)

Kommentera här: