Världens finaste Barney.

Kan inleda lite med några inlägg om mina hästisar (nej ingen av dom är mina egna) så ni får se lite av de vackraste jag vet. :)

Vi kan börja med en ponny som ligger mig närmast om hjärtat. Barney! Han är på alla sätt så himla underbar och det går inte att räkna hur många gånger jag suttit på den hästens rygg.

Barney är en korsnings C-ponny på ca 135cm som står på hufvudsta ridskola. Han är född 1993 och kom till stallet ca 2000?! och är importerad från Dannmark. Jag började rida på ridskolan nästan samtidigt som han kom och började redan från första början drömma om att få rida på det lille busfröt.

Det tog ett litet tag och en massa tjat innan jag fick sitta upp på den pigga lilla ponnyn men det tog inte mer än 15minuter innan jag låg i torven igen. 
Min första ridlektion med honom spenderade han ca 15-20min till att bara springa runt och jaga upp alla andra hästar medans vi stackars små nybörjarryttare låg på marken och grät. Tror att alla utom två hästar kastade av sina ryttare den lektionen och det tog en jäkla lång tid att fånga in hästarna sen.
När alla hästar väl var på plats så fick vi iallafall sitta upp och skritta några varv med ledare så att vi skulle övervinna rädslan snabbt. Haha.

Veckan efter fick alla vi välja vilken häst vi kände oss säker med för att få tillbaka självförtroendet och Barney fick avstå från våran lektion, hahaha.
Det tog bara ca 3veckor innan jag fick rida honom igen och efter det red jag honom ungefär 5-6veckor i rad innan jag blev tvungen att byta till någon annan ponny. 
 
Sen tog det minst två år innan jag fick rida honom igen. Då hade vi fått en ny ridlärare och vi skulle ha våran första hopplektion.
Gud så det pirrade i magen, jag hade aldrig hoppat förut och med Barney hade jag inte ens testat att galoppera! Jag var ett nervvrak!!!
Men lektionen gick bra. Riktigt bra faktiskt! Vi fick hoppa i galopp redan första lektionen och jag minns att jag var så himla stolt!!! Efter den lektionen föll allt på plats. Nu var det jag och Barney! 
Vi hade som "regel" att man bara red en ponny två gånger i rad sen bytte man till någon anna för att man skulle få rida så många som möjligt och för mig var det alltid; Barney, Barney, någon annan, Barney, Barney, någon annan, Barney, Barney. Och ibland fick jag honom självklart lite extra gånger irad bara för att ;)
 
Jag levde som i en dröm, hur kunde jag vara så lyckligt lottad som fick spendera nästan varje vecka på hans rygg? Jag var så lycklig!
Började dock bli lite lång men så pinnsmal som jag var så fick jag sitta kvar på min lilla ponny! 

Jag red allt från dressyrprogram till KM i hoppning på honom. Hade honom på olika kurser och skötte honom några dagar i veckan. Jag har tillochmed ridit ett LAprogram med honom hahahha!
Vi var som menade för varandra och det fanns ingen som jag älskar så mycket som jag älskar honom!

Men tiden, längden och verkligheten kom ikapp oss. Det fanns inte så mycket kvar av oss. De få gånger jag väl fick rida på honom kände jag mig som i himmelriket. Men det var inte samma sak längre. Vi var inte det vi var.

Idag är jag 22år gammal 163cm lång och 53kg tung. Jag är inte lägnre perfekt för min ponny och det är snart 3år sedan jag satt på hans rygg sist. 
Men jag är glad ändå, vi har delat så många fina stunder tillsammans och haft så sjukt kul ihop. Han har alltid varit min lilla Barney och föralltid kommer han vara något av det bästa som hänt mig. Han har det riktigt bra nu. Får busa runt med små dutktiga ryttare och ser riktigt fin ut.
Jag har lärt mig nästan allt jag kan tillsammans med denhär ponnyn och jag är honom och ridskolan evigt tacksam för alla dessa fina minnen vi har skapat.

Här har ni lite bilder på mig och min favorit genom åren :)

Här nedanför är två bilder från min första vinst med Barney. Red Seriedressyren och vann haha 2005
Här nedan är två bilder från sista gången jag red på min älskade ponny

Kommentarer:

1 Ponnydressyr - Nathalie:

Sv: Åh tack sötnos! :)

2 Hanna:

fina bilder :)

Svar: Tack så mycket :)
Miranda Björk fd. Östlund

3 Jessica:

sv: visst är han :)

hoppas du kommer igång med din blogg och att du fixar allt. lycka till! fina bilder förresten :)

Svar: Tack så mycket :D hoppas ja kommer igång snart ;)
Miranda Björk fd. Östlund

4 olivia:

Hej, jag vet inte om du använder den här bloggen men om du gör d så ska jag faktiskt köpa hnm från hufvudsta så om du skulle vilja se hur han har det så kan du höra av dig ;) <3 ( har gjort ett insagram konto till hnm när han kmr sen @ponnybarney :)

Svar: Hej jag har mailat dig :)
Miranda Björk fd. Östlund

Kommentera här: