När man drömmer om coca cola.

Jag vet inte om det är för att jag varje dag står och plockar upp coca colaflaskor på hyllorna i vår butike. Eller är det kanske för att jag här om dagen halsade en halv 50cl i ett svep för att jag var så törstig? Jag drömde varje fall att jag skakade en flaska för att sen öppna den och bli förvånad när allt innehåll sprutade i mitt ansikte.
 
Vardagen är vardagen. Jag vaknar, är trött, vill inte gå upp. Det leder alltid till att jag går upp för sent och får stressa tills nackhåren krullar sig. Imorse var inte annurlunda. 
 
Jag inbillar mig att det ska bli lättare att gå upp på morgonen om jag bara får sova ordentligt och länge, men så verkar det inte vara. Igår gick vi och la oss innan klockan nio på kvällen och jag somnade hyffsat snabbt men ändå kändes det som ett straff när väckarklockan visslade mig i öronen.
 
Hur gör man för att orka upp på morgonen? Jag älskar genvägar, någon som vet en?

Kommentera här: