Jag hatar människor... -

Jag kommer på mig själv att knyta nävarna, bita mig i läppen och ta djupa andetag till och från.
När någon går långsamt framför mig utan att ge någon som helst plats för någon att gå förbi, eller när folk smaskar när dom äter. När någon luktar illa i lokaltrafiken, eller när någon ställer tusen frågor i kassan när den betalar så det bildas en sjumila lång kö bakom. När bussen går för tidigt, eller för sent. När någon säger något riktigt korkat eller inte förstår något väldigt simpelt. När någon sätter sig bredvid mig på bussen/tunnelbanan eller när ingen ger plats åt folk som vill sitta. När CSN inte svarar på en evighet, eller när Nordea ännu en gång fuckar upp min vardag...

 

Ja listan kan bli lång. Varje dag får jag kontrollera mig för att inte skrika rätt ut av ilska över alla dessa människor. Jag vet att det är småsaker men de går mig verkligen på nerverna.

 

I skolan är det inte bättre... maktgiriga, korkade, oengagerade människor som jag inte vet vad dom gör här och besserwissers snurrar runt mig och får mig att slå handen för pannan flera gånger om dagen. Några små utbrott här och där går inte att undvika från mitt håll, men för det mesta kan jag hålla mig i skinnet.

 

Var tvungen att skriva av mig ;) har engelska lektion nu hehe

Kommentera här: